Vanlig stilte spørsmål

Hvordan plasserer jeg en ordre?

Å bestille fra Pick App er veldig enkelt. Åpne appen, velg om du vil handle fra en av våre samarbeidspartnere eller lage en spesialordre. Deretter fortsetter du til handlekurven din, ser over at alt stemmer, skriver inn leveringsadresse og betaler i appen. 

Når vil ordren min ankomme?

Standard leveringstid fra samarbeidsbutikker til kunder er på 1 time, men på grunn av rushtid, kø og andre uforutsette hendelser kan levering ta noe lenger tid. Leveringstid for tilpasset ordre avhenger av gjenstanden og kompleksiteten til bestillingen, hentestedet og leveringsstedet og kan derfor ta opptil to timer. På bakgrunn av dette kan vi derfor ikke garantere leveringstid på 1 time

 

Kan jeg planlegge når jeg vil ha levering?

Ja, men det avhenger av at butikken har disse innstillingene og ønsker dette.  Hvis butikken har dette som et alternativ vil man kunne velge mellom klokkeslett butikken har satt for levering. 

 

Når kan dere levere?

Vi tilbyr hjemlevering 24/7, men på nattestid vil vareutvalget være begrenset til basis dagligvarer. Et eksempel på vareutvalget på nattestid kan være en frossen pizza og en brus. 

 

Hvor mye koster det for leveringen?

Pick App opererer med en leveringskostnad på 80kr for alle ordre.

 

Hva kan dere levere?

Pick App lar deg lage egendefinerte ordre i tillegg til å ha butikker man kan handle i. Trenger du noe på apoteket? Trenger du nye t-skjorter? Trenger du blomster? Vi leverer det du trenger. Bare legg inn en egendefinert ordre og varen er på dørstokken din innen en time. 

 

Hvordan er kvaliteten på varene dere leverer?

Vi leverer varer av høy kvalitet fra våre samarbeidspartnere. Det er svært viktig for oss at kundene får den kvaliteten de fortjener, og det blir gjennomført en kvalitetssjekk av varer før levering. 

 

Hva hvis jeg vil endre bestillingen min? 

Hvis du vil endre ordren din må dette gjøres før varene er sendt fra butikken. Hvis ordren ikke er hentet av budet, vil ordre endringen komme direkte til butikken. 

 

Hva hvis jeg bestiller noe og det er utsolgt i butikk?

Da vil butikken kontakte deg og spørre om du vil ha et substitutt for varen. Hvis du har lagt inn en egendefinert ordre vil budet ta kontakt med deg. Hvis du ikke vil ha substituttet, vil pengene for varen bli refundert.  

 

Kan jeg betale med kontanter?

Pick App godtar bare kortbetaling inne i appen. Dette er for å sikre betalinger og gjøre det enklest mulig for kunden, da alt er samlet på et sted. 

 

Er det trygt å legge inn debit/kredittkortet mitt?

Vårt betalingssystem gjennom appen er helt trygt. Kortinformasjonen lagres for behandling av nåværende og fremtidige betalingstransaksjoner mellom kunder og butikker i Pick App. For å ivareta betalingssikkerhet, samarbeider Pick App med Stripe-betalingssystemet for å lagre, behandle eller overføre kortholderdata i samsvar med PCI (Payment Card Industry) Security Standards Council.

 

Hvorfor blir pengene mine betalt til SAMMEVEI.NO?

Dette er fordi Pick App er utviklet av SammeVei AS, og firmaene har derfor felles konto. Transaksjonene mellom kundebank og Pick App-betaling blir håndtert av Stripe, og betalingene vil vises som SAMMEVEI.NO i bankregistrene. På grunn av betalingssystemintegrasjon mellom SammeVei-konto og Stripe, blir transaksjonen for kredittkortbetaling registrert som Sammevei. Den relevante betalingen for kjøpet overføres imidlertid direkte til butikken du handler fra.

 

Jeg har fått noe annet enn det jeg bestilte eller skade på varene. Hva nå? 

For det første: Dette skal ikke skje, og hvis det har seg sånn at det skjer, er vi svært lei oss for dette. Hvis du har fått en feil i bestillingen kan man returnere varen og få korrekt vare tilbake. Hvis en vare enten er skadet eller ikke holder god nok kvalitet, ta kontakt med butikken direkte gjennom Pick App. Hvis du har tilpasset en ordre via vår app utenom butikk, vennligst kontakt oss via kundeservice.  

 

Hvordan endrer jeg telefonnummeret mitt?

Du kan endre telefonnummeret ditt på profilen din i appen. Trykk på menyikonet øverst til venstre, deretter på navnet ditt, så på blyanten. Når du har gjort dette står du fritt til å endre telefonnummeret ditt. 

 

Hvordan endrer jeg emailen min?

Du kan endre emailen din på profilen din i appen. Trykk på menyikonet øverst til venstre, deretter på navnet ditt, så på blyanten. Når du har gjort dette står du fritt til å endre mailen din. 

Hvordan endrer jeg passordet mitt? 

Du kan endre passordet ditt på profilen din i appen. Trykk på menyikonet øverst til venstre, deretter på navnet ditt, så på blyanten. Når du har gjort dette står du fritt til å endre passordet ditt.  

 

Vil norsk være et språkvalg i appen?

For å endre språket i appen til norsk klikker man på meny øverst til venstre, brukernavet sitt og velger språk. Man kan velge mellom norsk og engelsk. 

 

Hvor kan jeg laste ned appen?

Appen finnes både på AppStore og Google Play

 

Kan man bestille over nettet?

Ja det er mulig. Klikk deg inn via denne linken: https://pickapp.no/en/

Follow the future of sustainable mobility

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
app-store-logo_2x_edited_edited.jpg
GooglePlay_edited_edited.jpg

Terms | Privacy

© Sammevei AS, 2019

SammeVei AS

Tjuvholmen Allé 3, Oslo,

0252, NORWAY