Informasjon til samarbeidspartnere

Hvordan fungerer det for oss? 

Først oppretter vi en butikk under deres navn i appen. Deretter vil dere få tilgang til en egen app kalt PickAppMerchant. Her logger dere inn med tilsendt brukernavn og passord knyttet til deres butikk. Når en kunde legger inn en bestilling fra deres butikk, vil dere bli varslet via PickAppMerchant, hvor det også er spesifisert hvilke og antall produkter kunden har bestilt. Dere må da pakke varene og ha de klare til når leveringsbudet kommer for å hente varene. Når produktene er pakket og klare for henting, vil et av våre bud møte opp og hente varene, for så å levere til kundene. 

Hvordan får vi betalt for varene? 

Dere vil få betalt for varene direkte gjennom Stripe. Når en kunde sjekker ut fra handlekurven, vil 95% av summen gå til dere og 5% til oss. Dette skjer automatisk. 

Må vi betale noe for å selge gjennom dere?

Dere betaler oss 5% av totalsummen til kundenes handlekurv. Hvis en kunde handler for 1000kr vil kjøpmennene betale Pick App 50kr. 

Hva tjener vi på dette? 

Dere vil få muligheten til å levere varer på dørene til forbrukere. Vi oppretter en butikk i appen under deres navn, hvor kundene kan handle fra. Dere vil derfor få økt salg av varer og slippe å levere varene selv. 

Hvem er avsender av pengene for solgte varer?

Pengene for solgte varer vil bli overført fra Saxo Payments A/S. Grunnen til dette er fordi Stripe automatisk vet hvor pengene skal, og sender 5% til oss og 95% til dere. Når en handel blir gjennomført, vil Stripe holde på pengene som skal til kjøpmennene og sende de automatisk til butikken som har solgt varer. Avsender blir derfor Saxo Payments A/S. 

 

Må vi pakke varer for leveringsbudene? 

For at leveringene skal gå fort og knirkefritt, er vi avhengige av at butikkene pakker og har varene klare for leveringsbudene. Ved at butikkene pakker varer garanterer det også at de beste produktene blir sendt til kundene. 

Hva om det er masse folk i butikken og vi ikke har tid til å pakke varer? 

Dere må sørge for at varene er pakket og klare for henting uten mye forsinkelse, da det er et rangeringssystem i appen. Det er mulig å velge når man vil ha hjemleveringstjeneste, samt godta bare planlagte bestillinger.

Hvordan vet vi hva vi skal pakke av varer? 

Dere får tilgang til å laste ned en egen app for kun samarbeidspartnere, hvor dere logger dere inn med brukernavn og passord knyttet til deres butikk. Når det kommer en bestilling vil dere bli varslet via appen, hvor det også er spesifisert antall og hvilke produkter kunden har bestilt. En annen mulighet er å bruke internett hvor man får tilgang til et admin dashbord, hvor man kan endre navn, bilder, legge til produkter etc. samtidig som man får varsel om ordre. 

 

Hvordan får vi lastet ned appen?

Appen er tilgjengelig både på AppStore og Google Play

Follow the future of sustainable mobility

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
app-store-logo_2x_edited_edited.jpg
GooglePlay_edited_edited.jpg

Terms | Privacy

© Sammevei AS, 2019

SammeVei AS

Tjuvholmen Allé 3, Oslo,

0252, NORWAY